Sixth Annual GCES Symposium: Inclusion Not Exclusion: Comparative Educational Perspectives at the Heart of Sustainable Development
16.04.2015 - 17.04.2015
Dubai Middlesex University
Dubai
Vereinigte Arabische Emirate
h t t p : / / g u l f c o m p e d . n i n g . c o m / p a g e / g c e s - 2 0 1 5
"The theme of the sixth annual symposium is “Inclusion Not Exclusion: Comparative Educational Perspectives at the Heart of Sustainable Development.” The theme draws on concerns about the place of education in today’s society and specifically reflects on the trends and developments within the Gulf region. The symposium will examine the role of education in national and international endeavors for social progress and focus on the sustainability of these education initiatives. By bringing together academics, policymakers, and educators to compare educational policies and practices across the Gulf, the symposium aims to explore the growing pressure for wider inclusion in education, which has become central to policy and practice within the region." [Abstract: Site editor’s information supplemented by editors of Education Worldwide]
Schlagwörter
Golfstaaten, Kuwait, Bahrain, Saudi-Arabien, Katar, Vereinigte Arabische Emirate, Oman, Bahrain, Kuwait, Oman, Inklusion, Integration, Nachhaltigkeit, Bildung, soziale Inklusion, nachhaltige Entwicklung, sozialer Fortschritt, Golfregion, inclusion, social inclusion, integration, sustainability, sustainable development, education, social progress, Gulf States, Gulf Region, Katar, Saudi-Arabien, United Arab Emirate,
Art der Veranstaltung | Konferenz / Tagung / Fachtagung / Kolloquium / Kongress / Symposium |
---|---|
Inhaltsbereich der Veranstaltung | Allgemeinbildung; Kindertageseinrichtungen; Vorschule; Primarstufe; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Sonderschule/Förderschule; Berufliche Bildung; Hochschule; Jugendbildung; Erwachsenenbildung/Weiterbildung; Senior/innenbildung; Behindertenpädagogik; Soziale Arbeit/Sozialpädagogik; Wissenschaft/Bildungsforschung; Bildungspolitik/Bildungsverwaltung; Medien- und Informationskompetenz |
Adressaten | Hochschullehrer/innen / Forscher/-innen; Fachleute aus Bildungspolitik und -verwaltung |
Tagungssprache | Englisch |
Relevanz | regional |
Veranstalter | GCES - Gulf Comparative Education Society |
Zuletzt geändert am | 13.02.2015 |