Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Sixth Annual GCES Symposium: Inclusion Not Exclusion: Comparative Educational Perspectives at the Heart of Sustainable Development

16.04.2015 - 17.04.2015

Dubai Middlesex University
Dubai

Vereinigte Arabische Emirate

h t t p : / / g u l f c o m p e d . n i n g . c o m / p a g e / g c e s - 2 0 1 5Externer Link

"The theme of the sixth annual symposium is “Inclusion Not Exclusion: Comparative Educational Perspectives at the Heart of Sustainable Development.” The theme draws on concerns about the place of education in today’s society and specifically reflects on the trends and developments within the Gulf region. The symposium will examine the role of education in national and international endeavors for social progress and focus on the sustainability of these education initiatives. By bringing together academics, policymakers, and educators to compare educational policies and practices across the Gulf, the symposium aims to explore the growing pressure for wider inclusion in education, which has become central to policy and practice within the region." [Abstract: Site editor’s information supplemented by editors of Education Worldwide]

Schlagwörter

Golfstaaten, Kuwait, Bahrain, Saudi-Arabien, Katar, Vereinigte Arabische Emirate, Oman, Bahrain, Kuwait, Oman, Inklusion, Integration, Nachhaltigkeit, Bildung, soziale Inklusion, nachhaltige Entwicklung, sozialer Fortschritt, Golfregion, inclusion, social inclusion, integration, sustainability, sustainable development, education, social progress, Gulf States, Gulf Region, Katar, Saudi-Arabien, United Arab Emirate,

Art der Veranstaltung Konferenz / Tagung / Fachtagung / Kolloquium / Kongress / Symposium
Inhaltsbereich der Veranstaltung Allgemeinbildung; Kindertageseinrichtungen; Vorschule; Primarstufe; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Sonderschule/Förderschule; Berufliche Bildung; Hochschule; Jugendbildung; Erwachsenenbildung/Weiterbildung; Senior/innenbildung; Behindertenpädagogik; Soziale Arbeit/Sozialpädagogik; Wissenschaft/Bildungsforschung; Bildungspolitik/Bildungsverwaltung; Medien- und Informationskompetenz
Adressaten Hochschullehrer/innen / Forscher/-innen; Fachleute aus Bildungspolitik und -verwaltung
Tagungssprache Englisch
Relevanz regional
Veranstalter GCES - Gulf Comparative Education Society
Zuletzt geändert am 13.02.2015

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: