Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Leadership in Early Childhood Education (Finland) - Cross cultural perspectives

h t t p : / / h e r k u l e s . o u l u . f i / i s b n 9 5 1 4 2 6 8 5 3 9 / i s b n 9 5 1 4 2 6 8 5 3 9 . p d fExterner Link

The e-book highlights the contextual approach in leadership in early childhood. The articles are organised under three sections:1. Introduction to leadership in early childhood education, discusses the leadership issues in general. 2. Comparative perspectives to leadership introduces culturally based differences within the work of Finnish and Russian directors. 3. Leadership in the national context points out the significance, roles and responsibilities of day care directors in Finland. It also takes up female early childhood leaders struggle in New Zealand.

Fach, Sachgebiet
Schlagwörter

Finnland, Russland, Neuseeland, Personal, Kindertagesbetreuung, Vergleichende Analyse, Kindergartenleiter,

Bildungsbereich Kindertageseinrichtungen / Tagespflege
Angaben zum Autor der Ressource / Kontaktmöglichkeit Department of Educational Sciences and Teacher Education, Early Childhood Education, University of Oulu
Erstellt am
Sprache Englisch
Rechte Keine Angabe, es gilt die gesetzliche Regelung
Entnommen aus 2002
Technische Anforderungen PDF-Datei 138 Seiten
Zuletzt geändert am 22.07.2016

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: