Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Second Information Technology in Education Study Module 2 (SITES-M2) 1999—2002

h t t p s : / / w w w . i e a . n l / s t u d i e s / i e a / s i t e s # s e c t i o n - 1 5 2Externer Link

SITES-M2 was a qualitative study of innovative pedagogical practices that use information and communication technology (ICT). National research teams in each of the participating countries applied a common set of case study methods to collect data on the pedagogical practices of teachers and learners, the role that ICT plays in these practices, and the contextual factors that support and influence them. One hundred and seventy-four case studies from exemplary implementation sites around the world were collected and analyzed.
Participating countries Australia, Canada, Chile, Chinese Taipei, Czech Republic, Denmark, England, Finland, France, Germany, Hong Kong (SAR), Israel, Italy, Japan, Korea, Latvia, Lithuania, Netherlands, Norway, Philippines, Portugal, Russia, Singapore, Slovak Republic, South Africa, Spain (Catalonia), Thailand, United States.
Key Findings are given as well as major publications and a Link to the Study website.

Fach, Sachgebiet
Schlagwörter

Informations- und Kommunikationsmedien, Internationaler Vergleich, Digitale Medien, Unterricht, NEUE MEDIEN, INFORMATIONS- UND KOMMUNIKATIONSMEDIEN, internationaler Vergleich, Vergleichsstudie,

Bildungsbereich Grundschule; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II
Ressourcenkategorie Projekt
Angaben zum Autor der Ressource / Kontaktmöglichkeit IEA Secretariat; Herengracht 487; NL - 1017 BT Amsterdam; Niederlande
Erstellt am
Sprache Englisch
Rechte Keine Angabe, es gilt die gesetzliche Regelung
Zugang ohne Anmeldung frei zugänglich
Kostenpflichtig nein
Gehört zu URL https://www.iea.nl/‌
Zuletzt geändert am 06.07.2020

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: